Här kan du läsa om hur anställningsprocessen ser ut för att bli konsult hos Almia. Har du fler frågor? Tveka inte att kontakta oss för mer information.


  • Intresseanmälan

    Börja med att skicka in en intresseanmälan till någon hos oss på Almia eller direkt här på hemsidan. Detta gör du här.

  • Intervju

    När du har skickat in din intresseanmälan kommer vi kontakta dig för en personlig intervju, antingen på telefon eller vid ett personligt möte. Vi kommer bland annat att prata om dina tidigare erfarenheter, vilka önskemål du har kring yrkesinriktning, geografiskt område, arbetsomfattning och när det skulle passa dig att eventuellt påbörja ett uppdrag.

  • Kvalitetskontroll

    Nästa steg, om du går vidare i processen, är att vi kommer att ta minst två referenser samt göra diverse kvalitetskontroller hos balnd annat Socialstyrelsen och IVO.

  • Matchning

    När alla referenser är granskade och godkända ser vi till att hitta ett uppdrag som passar dig utifrån din kompetensprofil och de önskemål du har angett. Här presenterar vi dig också för våra uppdragsgivare.

  • Anställningsavtal

    När vi har hittat ett passande uppdrag och du blivit godkänd av vår uppdragsgivare tar vi fram ett anställningsavtal. Det kommer vi möjligaste mån att skräddarsy individuellt för dig enligt de önskemål du har angett under våra samtal som ligger i linje med de policys och villkor som gäller för alla som är anställda hos Almia.

  • Uppstart

    Strax innan det är dags för dig att börja på ditt nya uppdrag får du ett startpaget av oss som bland annat innehåller den information och de nödvändigaste verktyg du behöver för att du ska känna dig trygg som anställd hos Almia.

  • Stöd längst vägen

    På Almia har du alltid en personlig kontakt i form av din närmaste konsultchef som kan hjälpa dig med allehanda frågor eller funderingar som dyker upp. Din konsultchef finns tillgänglig för dig alla dagar i veckan via sms eller telefon.

  • Uppföljning

    En tid efter du har påbörjat ditt uppdrag kommer vi att kontakta dig för att göra en uppföljning och utvärdering över hur du upplever att din anställning fungerat hittills och om det är något särskilt du vill lyfta som kan vara värt för oss att veta.

Nyfiken på livet som konsult?

Första steget är enkelt.