3 lediga jobb som almia internt

Vi på Almia brinner för att göra sjukvården ännu effektivare och ännu mänskligare. De flesta av oss är sjuksköterskor eller läkare och arbetar som konsulter på sjukhus och andra vårdinrättningar runt om i landet. Och några av oss hittar du här på Almias kontor i centrala Stockholm.

Det är vi som hjälper uppdragsgivarna att hitta rätt läkare, sjuksköterska eller andra medarbetare för kortare eller längre uppdrag. Och, lika viktigt, det är vi som ser till att alla våra hjältar i vården alltid har den trygga hjälp och uppbackning de behöver.

Formella krav på utbildning och dokumenterad erfarenhet kan du läsa om i respektive annons. Oavsett tjänst är erfarenhet från sjukvården alltid ett klart plus.

Vi på kontoret är ett litet, väl sammansvetsat gäng. Vi som jobbar här är öppna, glada och drivkraftiga. Vi gillar att jobba metodiskt och strukturerat, men har alltid nära till ett leende. Och behåller lugnet även när telefoner och mejl går på högvarv. Känner du igen dig i den beskrivningen är du alltid välkommen att höra av dig, även om vi inte har exakt rätt jobb för dig just nu.

Spontanansök 

Hej! Mitt namn är Amanda och jag arbetar som rekryteringsspecialist. Kontakta gärna mig, jag finns här för att besvara dina frågor!

Filtrera din sökning

Övrigt

Bemanningsassistent till kontoret i Stockholm

Stockholm, Stockholms län

Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse Lön: Fast månadslön och team bonus Om jobbet Brinner du för att skapa goda långsiktiga relationer med andra människor? Vill du arbeta inom ett spännande och högaktuellt område på en familjär arbetsplats mitt i centrala Stockholm, där du dagligen gör viktiga insatser för att avlasta sjukvården tillsammans med andra kompetenta kollegor? Då är den här tjänsten något för dig! Om tjänsten: Som vår nya bemanningsassistent arbetar du som spindeln i nätet och har en mycket god förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt. Du har en nyckelroll i att stödja dina kollegor med allehanda sysslor så att det dagliga arbetet löper på effektivt och de gemensamma målsättningarna nås. Rollen är omväxlande med ett stundtals högt tempo där du självständigt driver ditt arbete framåt men i nära dialog med bemanningsteamet. Ditt främsta arbete innebär att hjälpa till med stora delar av vår bemanningsprocessen. Tjänsten innebär en daglig kontakt med kunder och konsulter och vi ser det därför som en självklarhet att du är bekväm med att ha telefon och dator som arbetsredskap. Den stora variationen av arbetsuppgifter innebär en spännande, utvecklande och stimulerande roll för rätt person. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ta referenser och diverse kontroller Koordinering och stöttning i bemanningsprocessen Ha löpande kontakt med våra kunder  Boka avstämningar med konsulter  Arbeta i vårt CRM-system Stötta bemanningsteamet i det dagliga arbetet Vem är du? Du är strukturerad, välorganiserad med en god förmåga att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter. Du har förmåga att ta egna initiativ, prioritera under högt tempo samt arbeta mot deadline. Som person är du social, utåtriktad och bidrar till ett positivt arbetsklimat  Du kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Du är målinriktad och prestigelös vilket innebär att du kan hugga i där det behövs eftersom du hela tiden har företagets bästa i fokus. Du är ansvarsfull, lösningsorienterad och trygg i dig själv En rekrytering är alltid personlig för oss. Vi värdesätter därför högt hur du är som person.  Krav Vi ser att det är nödvändigt med tidigare erfarenhet av administrativt arbete, kundkontakt och service. Meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.  Om Almia Almia Vårdbemanning är ett ungt företag som grundades 2016. Vi arbetar med rekrytering och bemanning av legitimerad sjukvårdspersonal och våra kunder är landsting, kommuner samt privata vårdföretag. Vi sitter i ljusa, härliga lokaler centralt i Stockholm. Hos oss är klimatet och trivseln inom företaget nyckeln till vår framgång. Vi har högt i tak och värdesätter allas åsikter, vi arbetar tätt med att fatta beslut tillsammans. Vill du jobba i ett gäng med mycket driv, hjärta och kärlek så ska du definitivt söka denna tjänst. Din ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Julia på 073 500 3088 eller [email protected] Vi intervjuar löpande, så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt!
Övrigt

Konsultchef till kontoret i Stockholm

Stockholm, Stockholms län

Vill du arbeta inom ett spännande och högaktuellt område på en familjär arbetsplats mitt i centrala Stockholm, där du dagligen gör viktiga insatser för att avlasta sjukvården tillsammans med andra kompetenta kollegor? Vi söker dig som är ansvarstagande, lösningsorienterad och proaktiv för att axla rollen som konsultchef på Almia!  Om rollen som konsultchef på Almia Du arbetar långsiktigt och strukturerat för att vårda relationer med dina konsulter och kunder, och har alltid örat mot rälsen för att hitta den bästa matchningen mellan konsult och kund. Som ytterst kund- och konsultansvarig ansvarar du för att bygga långsiktiga relationer med befintliga och nya konsulter och kunder. Din roll är central i bolaget och på många sätt är du spindeln i nätet i ett prestigelöst och sammansvetsat team. Du är placerad på kontoret i centrala Stockholm. Huvudsakliga arbetsuppgifter Bygga långsiktiga konsultrelationer vilket inkluderar nära kontakt med konsulterna inför uppdrag, täta uppföljningar under uppdragen samt efter uppdragen. Bistå konsulterna med nya förslag på uppdrag och säkerställa att deras profiler är uppdaterade och godkända.  Bygga långsiktiga kundrelationer, både med befintliga och nya kunder för att säkerställa när deras konsultbehov uppstår – kunna träffsäkert tillsätta rätt konsult. Löpande följa upp kunderna där konsulterna är placerade.  Bidra och ansvara för en professionell och kvalitativ konsult- & kundupplevelse från a till ö. Proaktivt arbete med vår konsultpool och vårda vårt nätverk. Förhandling med kunder och med konsulter.  Din bakgrund 1-3 års arbetslivserfarenhet av arbete med hög servicegrad, van att hantera flertalet kontaktytor och det är meriterande om din erfarenhet är från rekryterings- &/eller bemanningsföretag. En rekrytering är alltid personlig för oss. Vi lägger därför stor vikt vid hur du är som person – din inställning och attityd är av största betydelse för att du ska bli framgångsrik med oss!  Som person ser vi att du är: Strukturerad, välorganiserad med en god förmåga att växla mellan olika typer av arbetsuppgifter. Har förmåga att ta egna initiativ, prioritera under högt tempo samt arbeta mot deadlines. Social, utåtriktad och bidrar till ett positivt arbetsklimat  Kommunikativ och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Målinriktad och prestigelös vilket innebär att du kan hugga i där det behövs eftersom du hela tiden har företagets bästa i fokus. Ansvarsfull, lösningsorienterad samt trygg i dig själv   Om Almia  Almia är ett ungt företag som grundades 2016. Vi arbetar med rekrytering och bemanning av legitimerad sjukvårdspersonal och våra kunder är landsting, kommuner samt privata vårdföretag. Vi befinner oss just nu på en spännande tillväxtresa och det finns därför stora möjligheter att utvecklas och ta en större roll hos oss i framtiden. Vår vardag levs efter våra värdeord: Professionella, Familjära och Engagerade. Vi sitter i ljusa, härliga lokaler ett stenkast ifrån Östermalmstorg i Stockholm.  Vi är ett gäng med mycket energi, kärlek och gemenskap! Vi söker vår nästa kollega och ser fram emot din ansökan. Läs gärna mer om oss på vår hemsida www.almiabemanning.se Låter detta intressant för dig? Tveka inte på att skicka in din ansökan till [email protected]
Övrigt

Rekryteringsspecialist till kontoret i Stockholm

Stockholm, Stockholms län

Driven Rekryteringsspecialist till Almia Vårdbemanning! Är du en tävlingsinriktad kollega som är teamorienterad, hjälpsam och modig? Tycker du dessutom att det är roligt att möta olika typer av människor i ditt arbete och är en fena på att skapa goda relationer? Då kommer du att trivas som Rekryteringsspecialist på Almia!  Mer om rollen som rekryteringsspecialist på Almia Som Rekryteringsspecialist på Almia ingår du i ett rekryteringsteam tillsammans med tre andra Rekryteringsspecialister och en Rekryteringskoordinator. Ni arbetar tillsammans i team för att bemanna ut sjuksköterskor på uppdrag i hela Sverige. Som Rekryteringsspecialist har du eget ansvar för hela rekryteringsprocessen och arbetar självständigt med search, telefonintervjuer samt matchningsarbetet mellan kandidat och kund. Du kommer att bygga ett eget kandidatnätverk och arbeta relationsbyggande för att vårda, utveckla och tillvara kontakten med kandidaterna. Genom att koordinera rekryteringsprocessens alla delar kommer du ha en viktig roll på Almia i att finna nya konsulter till vår organisation.   Vem är du? För att trivas hos oss på Almia ser vi att du finner glädje i att vara en del av en arbetsplats med fart och fläkt, där du får sätta dig in i nya arbetsområden. Vi tror att du är målinriktad och nyfiken med ett relationsbyggande arbetssätt.  Vi lägger stort vikt vid hur du är som person – inställning och attityd är av stor betydelse för att utvecklas hos oss. För att bli framgångsrik i din roll på Almia ser vi att du är positiv, driven, förtroendeingivande, ansvarstagande och skicklig kommunikativt. Vi ser även att du har ett genuint intresse för andra människor och finner motivation i att vara en del av en företagskultur med stort affärsdriv där du strävar efter att skapa förtroende till dina kandidater och kunder.  Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande tjänst eller utbildning samt att du känner dig trygg i mötet med andra människor. Du har en förmåga att fatta egna beslut och prioritera under högt tempo samt är mycket trygg i att använda telefonen som ditt arbetsverktyg. I teamet arbetar du prestigelöst, ansvarsfullt och bidrar till en positiv atmosfär.  Om Almia Vårdbemanning Almia  är ett ungt företag som grundades 2016. Vi arbetar med rekrytering och bemanning av legitimerad sjukvårdspersonal och våra kunder är landsting, kommuner samt privata vårdföretag. Vi sitter i ljusa, härliga lokaler centralt i Stockholm. Hos oss är klimatet och trivseln inom företaget nyckeln till vår framgång. Vi har högt i tak och värdesätter allas åsikter, vi arbetar tätt med att fatta beslut tillsammans. Vill du jobba i ett gäng mycket driv, hjärta och kärlek så ska du definitivt söka denna tjänst. Din ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Amanda på 073 500 84 75 eller [email protected] Vi intervjuar löpande, så vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt! Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning Tillträde: omgående eller enligt överenskommelse Lön: Fast månadslön och teambonus

Nyfiken på livet som konsult?

Första steget är enkelt.